Instagram je nejúspěšnÄ›jÅ¡Ã, nejznámÄ›jÅ¡Ã a nejpoužÃvanÄ›jÅ¡Ã mobilnà aplikace na nahrávánà a sdÃlenà fotografiÃ. Může se zdát, že tento extrémnÄ› úspěšný projekt zjevil jako blesk z Äistého nebe, pÅ™es noc se stal hvÄ›zdou a okamžitÄ› vynesl jeho zakladatelům spoustu penÄ›z. Tak to ale vůbec nenÃ.
Za úspÄ›chem stojà hodnÄ› práce, zklamánà i pohoÅ™enÃ. PodÃvejme se tedy, jak tato aplikace vznikla a kdo stojà za tÃm, že dennÄ› můžeme sdÃlet Äást svého života.
Kořeny slavné aplikace
Kevin Systrom, jeden z původnÃch majitelů spoleÄnosti v roce 2006 úspěšnÄ› dokonÄil studia na Stanfordu a pustil se do práce pro Google. Zde pracoval jako product marketing manager a zaruÄenÄ› se tam nauÄit skuteÄnÄ› hodnÄ›. Pracoval tam dva roky, když se rozhodl pÅ™ejÃt do startupu Nextstop a právÄ› tam dostal svůj prvnà samostatný nápad, a to na program s názvem Burbn. PÅ™edstavil ho dokonce i investorům a zÃskal investici ve výši 500 tisÃc dolarů. Ale ne, z toho nevznikl jeden z nejslavnÄ›jÅ¡Ãch kolosů ve svÄ›tÄ› sociálnÃch sÃtÃ.
Na vytvoÅ™enà fungujÃcà verze Burbn se podÃlel i Mike Krieger, spoluzakladatel nejvýdÄ›leÄnÄ›jÅ¡Ã foto aplikace. SpoleÄnÄ› pracovali na původnà appce. Brzy ale zjistili, že kvůli své komplikovanosti nebude fungovat. Rozhodli se tedy jen pro jednu jejà funkci, a to fotografie. BÄ›hem jednoho týdne vytvoÅ™ili dalÅ¡Ã prototyp, bohužel opÄ›t nepoužitelný.
I pÅ™es jejich snahy se stále jednalo o pÅ™ÃliÅ¡ složitý program. Rozhodli se ho tedy jeÅ¡tÄ› vÃce zjednoduÅ¡it, a to pouze na nahrávánà a sdÃlenà fotek. Až tento prototyp dostává jméno Instagram a osm týdnů od jeho stvoÅ™enà je oficiálnÄ› spuÅ¡tÄ›n. Stalo se tak v Å™Ãjnu roku 2010. Aplikace se velice rychle stala oblÃbenou a jejà oblÃbenost stále roste. V lednu 2011 se zavádà hashtagy, bez kterých si to dnes už ani nedokážeme pÅ™edstavit.
A kdo vlastnà spoleÄnost teÄ?
StejnÄ› jako mnoho dalÅ¡Ãch projektů, startupů a spoleÄnostà i tuto v roce 2012 koupil Facebook, a to za jednu miliardu dolarů. PÅ™i jejà hodnotÄ› to nenà vůbec vysoká Äástka, i když se to tak může zdát. A i tato skuteÄnost jistÄ› stojà za podobnostà mezi Facebookem a Instagramem. VÅ¡imli jste si toho také? A kolik Äasu dennÄ› na sociálnÃch sÃtÃch strávÃte vy?