V souÄasné dobÄ› je cena tohoto vozu na velmi pÅ™ijatelné úrovni, pÅ™itom má tento automobil stále co nabÃdnout. PomÄ›r cena / výkon rozhodnÄ› zaujme.
Technicky propracované modely turbodieselů 1.9 TDI byly velmi oblÃbené již pÅ™ed nÄ›kolika lety a jsou žádané i dnes. Jsou doslova vyhlášené velmi nÃzkou spotÅ™ebou a se zásadnÃmi technickými obtÞemi se u nich prakticky nesetkáte. Stranou zájmu nezůstávajà ani zážehové motory o objemu válců 1,4 a 1,6 litru.
Na trhu ojetin se vÅ¡ak už prakticky nesetkáte se zajÃmavými modely Golfu ve verzÃch pÄ›tiválcových a Å¡estiválcových motorů s vysokým výkonem, který je pochopitelnÄ› provázen patÅ™iÄným sportovnÃm zvukem. U tÄ›chto vozů byla pÅ™etěžována pÅ™ednà náprava, což je u výkonného motoru pochopitelné, pÅ™esto takový vůz stále vlastnà mnoho nadÅ¡ených fanouÅ¡ků a sbÄ›ratelů.
Motor a podvozek Golfu nezklamou
Motor je silnou zbranà Ätvrté generace Golfu. ZajÃmavé Å™eÅ¡enà poskytuje ovÅ¡em i podvozek vozu. NÄ›meÄtà konstruktéři si s nÃm doslova vyhráli. Může se pochlubit výbornými jÃzdnÃmi vlastnostmi v nerovném terénu, což je na Äeských „okreskách“ znaÄná výhoda. JÃzda po takové silnici je uvnitÅ™ vozu komfortnà a Å™idiÄe pÅ™ÃliÅ¡ nerozptyluje, to ocenà zejména zaÄáteÄnÃci, kterým je tento vůz také odbornÃky doporuÄován.
Interiér je pohodlný, pomÄ›rnÄ› prostorný a praktický. Je vyroben s nÄ›meckou preciznostÃ, designovÄ› dokáže zaujmout palubnà deska a pÅ™edevÅ¡Ãm pohodlà pÅ™ednÃch sedadel. Zadnà sedadla vÅ¡ak tolik komfortu nepÅ™inesou, lidé vyÅ¡Å¡Ã postavy tu budou mÃt problém s „otlaÄenými“ koleny. Zavazadlový prostor odpovÃdá své tÅ™ÃdÄ› – ve variantÄ› hatchback se do kufru vejde 330 litrů, komu to nestaÄÃ, mÄ›l by se poohlédnout po kombÃku s objemem 460 litrů.
Běžné závady nejsou tak závažné jako u jiných vozidel stejné tÅ™Ãdy
ÄŒastou závadou bývajà u Golfu ložiska kol, jejich opotÅ™ebenà se projevuje pÅ™i provozu typickým huÄenÃm. NÄ›kdy bývajà potÞe s elektroinstalacà a zejména s klimatizacÃ, odbornÃci doporuÄujà pÅ™ed nákupem auta důkladné prověřenà elektrosoustavy. ÄŒasto také korodujà výfuky, ale to nenà problém jen u Golfů. Zážehové motory vyÅ¡Å¡Ãch kubatur (osmnáctistovky) mÃvajà potÞe se zapalovacà cÃvkou a u turbodieselů se stářà vozu může projevit na technickém stavu turba. Stárnutà se také projevuje u plastových a pryžových dÃlů, jedná se zejména o tÄ›snÄ›nà dveÅ™Ã, zavazadlového prostoru a okolà stÅ™eÅ¡nà antény. Vadné silentbloky a uloženà stabilizátoru bývajà také Äastým důvodem k výmÄ›nÄ›, která ovÅ¡em provázà vÅ¡echny ojeté automobily.