Co je to Interbrand?
Interbrand’s Best Global Brands 2019 nám ukazuje, co je teÄ aktuálnÃ, a poukazujà na to, co bude dál. Jedná se o znaÄky, které zůstávajà stále v tÄ›ch nejkonkurenceschopnÄ›jÅ¡Ãch prostÅ™edÃch. VýroÄnà zpráva „NejlepÅ¡Ã globálnà znaÄky“ byla publikována v BusinessWeek až do roku 2009. Interbrand pÅ™evzal výhradnà autorstvà v roce 2010. Aby se znaÄky kvalifikovaly, musà být pÅ™Ãtomny alespoň na tÅ™ech kontinentech a musà mÃt Å¡iroké geografické pokrytà na rostoucÃch a rozvÃjejÃcÃch se trzÃch. TÅ™icet procent pÅ™Ãjmů musà pocházet z cizà zemÄ›.
Poslednà zpráva Best Global Brands od Interbrand pÅ™edstavuje nejcennÄ›jÅ¡Ã znaÄky na svÄ›tÄ›. V nÄ›m bylo nÄ›kolik výrobců automobilů, mezi nimiž je Toyota v Äele. NejlepÅ¡Ã globálnà znaÄky je 100 nejcennÄ›jÅ¡Ãch znaÄek na svÄ›tÄ› a hodnotà se podle třà aspektů: „finanÄnà výsledky produktů nebo služeb této znaÄky“, „role znaÄky v procesu rozhodovánà o nákupu“ a „sÃla znaÄky v perspektivÄ› zajiÅ¡tÄ›nà budoucÃch výnosů spoleÄnosti“.
Výsledky pro rok 2019
Toyota je opÄ›t nejsilnÄ›jÅ¡Ã automobilovou znaÄkou (7. mÃsto). Hodnota japonské skupiny byla odhadnuta na 56 miliard dolarů, což znamená, že Toyota se zlepÅ¡ila o 5 procent. ve srovnánà s minulým rokem.
Hned za Toyotou byl Mercedes, jehož hodnota se také zvýšila o 5 procent a podle odbornÃků Interbrand je nynà 50 miliard dolarů. BMW se ukázalo být tÅ™età automobilkou a jedenáctou znaÄkou celkem (+1 procenta, 41 miliard dolarů).
Top 10 nejcennÄ›jÅ¡Ãch znaÄek na svÄ›tÄ› (v miliardách dolarů):
Apple – 234 241 (+ 9 %)
Google – 167,713 (+ 8 %)
Amazon – 125,263 (+24 %)
Microsoft – 108 847 (+17 %)
Coca Cola – 63.3365 (-4 %)
Samsung – 61,098 (+2 %)
Toyota – 56,246 (+5 %)
Mercedes – 50 832 (+ 5 %)
McDonalds – 45,362 (+4 %)
Disney – 44,352 (+ 11 %)
NejcennÄ›jÅ¡Ã automobilové znaÄky (mÃsto v žebÅ™ÃÄku TOP 100):
07. Toyota – 56,246 (+ 5 %)
08. Mercedes – 50 832 (+ 5 %)
11. BMW – 41 440 (+1 %)
21. Honda – 24 422 (+3 %)
35. Ford – 14 325 (+2 %)
36. Hyundai – 14 156 (+ 5 %)
40. Volkswagen – 12,921 (+6 %)
42. Audi – 12 689 (+4 %)
50. Porsche – 11,652 (+ 9 %)
52. Nissan – 11 502 (-6 %)