Marketingová strategie je strategie odliÅ¡enà produktu (vÄ›tÅ¡inou pomocà pÅ™Ãdavné služby)-tÃm pádem zvýšenà poptávky po produktu, snÞenà nákladů.
Průběh:
- Analýza – průzkum trhu, segmentace trhu, analýzy 5F, BCG, SWOT
- Syntéza – vytvoÅ™enà marketingového mixu, stanovenà prodejnÃch cÃlů, stanovenà ceny, způsobu propagace a distribuce
- Realizace – výroba a prodej výrobku nebo služby
- Kontrola a korekce – vyhodnocenà výsledků prodeje, korekce marketingové strategie
KontinuálnÄ› by v rámci strategického Å™Ãzenà marketingu mÄ›ly probÃhat inovace- pozitivnà zmÄ›na, vylepÅ¡enà produktu nebo nový produkt/ výrobnà postup – inovace nejvyÅ¡Å¡Ãho stupnÄ› (produktové, výrobnÃ, marketingové apod.), které je tÅ™eba posuzovat a vyhodnocovat v kontextu vÅ¡ech fázà marketingové strategie.
MARKETINGOVÉ ANALÃZY
SWOTanalýza= univerzálnà analytická technika zaměřená na zhodnocenà vnitÅ™nÃch a vnÄ›jÅ¡Ãch faktorů ovlivňujÃcÃch úspěšnost organizace nebo nÄ›jakého konkrétnÃho zámÄ›ru (napÅ™Ãklad nového produktu Äi služby). Podstatou SWOT analýzy je identifikovat klÃÄové silné a slabé stránky organizace a klÃÄové pÅ™Ãležitosti a hrozby vnÄ›jÅ¡Ãho prostÅ™edÃ.
Faktory:
ž Strenghts – silné stránky
ž Weaknesses – slabé stránky
ž Opportunities – pÅ™Ãležitosti
ž Threats – hrozby
Matice BCG= Bostonská matice, použÃvá se pro hodnocenà portfolia produktů podniku. Jejà podstatou je hodnocenà jednotlivých produktů, tedy výrobků Äi služeb podniku ve dvou dimenzÃch – mÃra růstu na trhu a podÃl na trhu.
ž Dojné krávy– nepotřebujà vysoké investice, jsou základem ziskovosti firmy
ž HvÄ›zdy– je tÅ™eba z nich udÄ›lat dojné krávy, investovat do reklamy, dÃlÄÃch inovacÃ…
ž OtaznÃky– je tÅ™eba je rozdÄ›lit, z nadÄ›jných udÄ›lat dojné krávy (reklama, dÃlÄà inovace…), ostatnà eliminovat
BÃdnà psi – utlumit výrobu, stáhnout z trhu